Met de krapte op de arbeidsmarkt kiezen veel bedrijven voor extra inzet van stagiairs. Het resultaat? Ook op de stagemarkt ontstaat een vorm van krapte. Wil jij als bedrijf ieder semester weer aanwas hebben aan stagiairs? Lees dan deze blog waarin we je uitleggen hoe je dit voor elkaar kan boksen.
Even uitzoomen
Met Sponsor Factory zijn we gespecialiseerd in het werven van HBO stagiairs. Bij de meeste studies aan het HBO wordt er stage gelopen in het derde en vierde studiejaar. Studenten kunnen vaak zelf kiezen of ze liever in het eerste semester (vanaf september) of in het tweede semester (vanaf februari) stage willen lopen. In het derde jaar gaat het bij de meeste studies om een meewerkstage, terwijl in het vierde jaar het vaak gaat om een onderzoeksstage. Bepaal dus goed voordat je gaat werven of een derde of vierdejaars voor jouw onderneming beter aansluit.
Tijd om te werven
Er zijn talloze manieren om studenten te bereiken. Met Sponsor Factory kiezen we ervoor om de studenten te benaderen via hun studie- en studentenverenigingen. Dit soort verenigingen weten vaak erg accuraat welke studenten stage moeten gaan lopen komend semester, waardoor er heel selectief kan worden gecommuniceerd. Hierdoor ontstaat er geen ruis richting studenten die helemaal geen stage zoeken en kan er extra tijd en aandacht worden besteed aan de groep studenten die daadwerkelijk een stage zoeken.
De promotie opties
Per studie- en studentenvereniging is het verschillend welke promotie opties er kunnen worden uitgeregeld. Toch willen we je er graag een idee bij geven. Daarom hebben we hieronder de meest voorkomende mogelijkheden opgesomd:
- Direct mailing
- Social media berichten
- Stagemarkten
- Gastcolleges
- In house dagen
Wil je hulp bij het uitrollen van de promotie voor jullie stagevacatures? Contact ons dan snel! Je kunt onze contactgegevens vinden via deze link.